dimecres, 29 d’abril del 2015

Introducció a "Gran Torino"

No tindràs valor per passar-nos aquesta pel·lícula”, em va comentar recentment un alumne de batxillerat. Per què no? És que aquesta pel·lícula no tracta de religió? Doncs sí, Gran Torino és una pel·lícula amb una matriu religiosa molt important i espero que la pugueu descobrir (i gaudir). Fixeu-vos en aquests aspectes (entre d’altres) abans de saber quin treball farem:
1_ Diàleg interreligiós. Xoc entre diferents cultures i el paper de la religió com a element de sentit per a totes (“Tengo más en común con estos que con mi malcriada família”).
2_ Relació entre el Sr. Kovalsky i el capellà. “Hablemos sobre la vida y sobre la muerte” diu el jove capellà al Sr. Kovalsky. Estigueu atents a la relació entre els dos que parteix de la antipatía vers la identificació.
3_ Necessitat de redempció del personatge (en el fons, redempció dels papers de “tío dur” que ha fet al llarg de la seva carrera cinematogràfica en Clint Eastwood). Una promesa persegueix al protagonista: la queli va fer la seva dona al capellà que un dia el confessaria.
4_ Mentalitat sacrificial. Molt en la semblant al pelagianisme americà (ah, no saps que és? El pelagianisme és una heretgia el catolicisme que accentua la llibertat humana per damunt de la gràcia), en la línia del “self-made man”, cultura de l’esforç, etc. Cal un preu (sacrifici) per redreçar el mal?

5_ Ritus d’iniciació. El jove asiàtic ha de fer un acte per accedir al clan, com abans es feien ritus d’iniciació per accedir a la majoria d’edat en una tribu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada